Schreiben

Дигитални часове по немски език в НХГ „Св.Св. Кирил и Методий“-Благоевград след обучение на главен учител Румяна Войнова в Гьоте Институт София

Снимка: Румяна Войнова с ученици от 8 б клас в мултимедияния кабинет на НХГ „Св. Св. Кирили  методий“ – Благоевград

Обучението в Гьоте Институт София е по проект DIP in SOE (Дигитални-интеркултурни-ориентирани към проекти в Югоизточна Европа) и се състои от  една присъствена фаза и две онлайн-фази.

Румяна Войнова: „Започнах работа с 8 клас. Новината, че работим с дигитални медии в час по немски, се разнесе бързо в училище сред изучаващите немски език. Тогава се появи интерес да участват и други ученици – изучаващите немски като първи чужд език: 10 б,  11 б,  12 б , а също изучаващите немски като втори чужд език: 12 a. Разказах на учениците за моето обучение в Гьоте Институт София. По готови колажи, изработени с приложението PicCollage,  направихме предположения за лицето, което ги е направило.  Учениците познаваха и други приложения за изготвяне на колаж от снимки. Аз ги запознах със спецификата при работа с PicCollage – тук

Този първи етап на работата бе изпълнен с много ентусиазъм. Ако в нечий смартфон нямаше приложение за колаж и изтеглянето му не бе възможно заради малко място за съхранение на нови приложения, тогава с нова енергия се търсеше изход от ситуацията. Прехвърляха се снимки от един смартфон на друг, с кабел се прехвърляха снимки от смартфон на лаптоп. Истинска творческа лаборатория. За съжаление мнозина, които искаха да участват, не можаха да се включат.“

Венислава от 12 б обобщи и коментира тези наши трудности след анкета сред учениците:

„Една от трудностите учениците да не се справят със задачите , свързани с дигитални медии е липсата на такива в училище. Не всеки от нас има възможност да закупи устройство, с което да бъде активен и да сърфира в интернет. А ако има такова устройсто вкъщи , не всеки може да заплати за бърз интернет. Добре ще бъде ако в училището се вземат мерки, този проблем да бъде премахнат, след като изпадаме в ситуации с учебна цел , в които да използваме дигитални устройства. По един компютър в стая ще свърши страхотна работа и ше улесни както ученици , така и учители. В другите странани това е нещо , което е станало част от живота на учениците . По този начин те се справят добре със зададената задача и не се притесняват , че не могат да я направят.“

Румяна Войнова: Указанията за работа с Tricider- Tricider_Anleitung, които получихме по време на курса, бяха много полезни. Някои ученици, които имаха умение да качат колажа си в TRICIDER, бяха възпрепятствани заради големия обем на колежа, затова се наложи аз да помогна, като преди това намалих обема на снимката-колаж. Разглеждането, коментарът и гласуването – това бяха задачи за домашна работа. Целта на гласуването бе по-скоро реклама на дигиталния час по немски език и на колажите, публикувани  тук.

Обратна връзка с ученици, родители и колеги търся и чрез този блог.

Макар някои учениците да познаваха тези  инструменти, с които работихме в час по немски, основна цел  беше представяне на възможностите на тези приложения и опознаването им от всички ученици, включително и ориентирането ми като учител за възможностите на тези приложения на практика: Тези, с които можем да работим  онлайн, и другите, с които можем да работим и без връзка с интернет.

За мен бе важно чрез работа по двойки, работа в група или помощ след часа да направя първи стъпки с учениците за опознаване на тези приложения, като внимавам да не се почувства дискриминиран нито един ученик, ако той не притежава смартфон или таблет.

Уточнихме, че сега внимаваме за начина на работа с приложенията, а учениците направиха своите първи снмки оглеждайки се около себе си: класна стая, предпочитан предмет, коридор, любимо място, сграда и двор на училището и т.н.

Учениците получиха указание как да действат в TRICIDER – тук

  1. Кликнете върху „Idee hinzufügen“ (Add idea) – зеления бутон долу в ляво – ако искате да качате снимката-колаж. Напишете името и класа си (Add description).
  2.  Кликнете върху „Argument hinzufügen“ (Add argument), плюс или минус, за да изкажете мнението си за колажа на свой съученик. Не забравяйте да си напишете името и класа.
  3.  Направете предположения за предпочитанията на учениците като внимателно наблюдавате снимките от колажите. Ако нямате свой публикуван колаж, тук може да добавите с думи свои предпочитания по темата „Моят свят“.
  4.  Поканете свои приятели да разгледат колажите – тук и да дадат своя глас (vote)

WP_20171226_13_58_04_Pro

Einstufung

 

Pluspunkt Deutsch – Leben in Deutschland

Test A1 – hier

Test A2 – hier

Test A3 – hier

      Interaktive Übungen

A1 – 14 Einheiten – hier

A2 – 14 Einheiten – hier

B1 – 12  Einheitn – hier

PANORAMA . Einstufungstest

A1 – hier

A2 – hier

B1 – hier

Interaktive Übungen

A1 – 16 Einheiten – hier

A2 – 16 Einheiten – hier

B1 – 16 Einheiten – hier

Grammatik aktiv: Verben mit Präpositionen

Video – hier

Advertisements