ПРОЕКТИ

2012-2013 – Проект УСПЕХ

2007 г. – webCampus: Проекти: Първи международен практически работен семинар Немски като чужд език – web 2.0 
1/Персонално web-обучение в прототипни модели за учебни часове : weblog – live online-зали
2/Създаване на личен и работен блог
3/Учебни и обучителни партньорства
4/Вътрешно диференциране в новата интернетплатформа Мрежата 2.0 – потенциал за поощряване на таланти и специфични нужди
5/Web 2.0 инструментариум за преподаватели по немски като чужд език
6/Проект и провеждане на личен иновационен проект „Онлайн-концерт на ученици от НХГ и ученици от Естония”
7/Креативна /игрова/ интеграция на онлайн-срещите на живо в обучението по немски език

2004-2006 г.- национален координатор за България на международен е-мейл-проект на Гьоте-Институт за младежи „Образът на другите” /Das Bild der Anderen/ и ежегодно участие в проекта чрез партньорства с Финландия, Унгария, Франция, Казахстан, Естония, Мексико

– 2009 г.- eTwinning-проект: Голямата викторина за европейската младеж и за други

Образът на другите“ е международен Е-мейл-проект на Гьоте-Институт за младежи, начинаещи в немския език. Цел на проекта е да мотивира учащите се още след първите часове по немски език да пишат писма на чуждия език. „Образът на другите“ предлага на учениците възможността да разказват и да поставят въпроси, да си създават представа за своите връстници в чужди страни с различни култури – и едновременно да осъзнават – кои са самите те. Преподавателите по немски език избират групата-партньор, училището и страната в зависимост от нивото на владеене на немски език на собствената група ученици: А, В, С.

9 б подготвят постер за проекта "Образът на другите"

9 б подготвят постер за проекта \“Образът на другите\“

Ентусиасти от 9 б подготвят постер по проекта „Образът на другите“ /Симона е лидерът, който сплотява работата на Мая, Лили, Иван и Асен/- учебната 2008-2009 година

Projektarbeit,2009

През учебната 2008-2009 партньор на 9 б е училище в Казахстан.
Преподавателите по немски Румяна Войнова и Ралф Лелек ръководят проекта. На снимката: Михаела, Симона, Петя, Р.Войнова, Мая, Антония, Спаска, Ванеса пред проектния продукт
Evgeni, 9 b
Евгени от 9 б е един от участниците в проекта и помага активно при представянето на резултатите

ПРОЕКТИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ЛИЧЕН ИНОВАЦИОНЕН ПРОЕКТ В РАМКИТЕ НА ПЪРВИЯ МЕЖДУНАРОДЕН ПРАКТИЧЕСКИ РАБОТЕН СЕМИНАР НЕМСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК – УЕБ 2.0
25.09.- 11.12.2007

Цел на проекта „Българското в общоевропейското“: създаване на общоевропейска музикална сцена

Подцел на проекта: Създаване на музикален и езиков мост между НХГ и КОЗЕ-ГИМНАЗИЯ В ЕСТОНИЯ в Естония

Дейност: Учениците представят в хорово или солово изпълнение музикални произведения – вокално или инструментално.

Техническо обезпечаване: онлайн среща в реално време /концерт в онлайн-зала на web2.0


Благодаря на колегите Здравка, Пиринка, Веска и Веселин.

На 15 януари 2008 г. ние чухме част от концерта на естонското училище. Представихме нашия номер едно от програмата – изпълнение на акордеон.

Зароди се идеята: да представяме музикалните продукции на наши ученици като онлайн-концерти, на които да каним много гости от страната и чужбина и да работим заедно с училището в Естония по Билд-проекта на Гьоте-Институт.

ПЪРВИ ОНЛАЙН ПРОТОТИПЕН ЧАС В НАЦИОНАЛНА ХУМАНИТАРНА ГИМНАЗИЯ “СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ” БЛАГОЕВГРАД – 11.11.2007

Пилотен проект – езиково диференциране. Училище във Виена е домакин. Гостите на този открит урок във виртуалното пространство сме много. Семинарът във Виена продължава вече трети ден. Обучението се осъществява чрез виртуален мост между Финландия и Австрия. Учители по немски език – новатори в своите страни представят иновационните си проекти. Преподавателката по немски Румяна Войнова се присъединява към тях от компютърен кабинет в НХГ “Св.св.Кирил и Методий” в Благоевград заедно с великолепните си ученици от 11 а и 11 д клас, които изучават немски език като втори чужд език вече трета година.

Деси, Нели,Петя, Цвети, Савина, Тони, Мел, Александър, г-жа Войнова

Деси, Нели,Петя, Цвети, Савина, Тони, Мел, Александър, г-жа Войнова

В чат-прозореца се появяват учителите и гостите. Имената им са изписани в по-тъмен цвят. Разбираме, че 6 гости от Министерството на образованието в Австрия присъстват сред нас.

Савина, Цвети и Петя от 11 а клас първи “атакуват” с въпроси по-малките ученици от Виена. Разменят мнения за любими предмети, учители.
Австрийските деца от 6 клас на Виенското училище Зексхаус са нетърпеливи по своему. Докато започне урокът се закачат на воля в чата .
В чат-прозорчето се виждат имената на ръководителите: Ангелика Щтралхофер, Михаел Гориани от Австрия и Илпо Халонен от Финландия. Скоро чуваме и гласовете им.
В компютърния кабинет на НХГ идват новаторите от 9 б клас с профил немски език – Марияна Митева и Лилия Христова.

Актуалната наша тема за дискусия е Училищният правилник на домакините ни от училище Зексхаус във Виена. Най-силно впечатление ни прави точка 6 от десетте правила: “В училище Зексхаус домашните пантофи са задължителни!”

Колежката от Естония ни информира, че нейното училище е образец при спазването на подобно правило, макар понякога домашни пантофи да бъдат наричани от учениците дори ботушите…
С интерес се дискутира точката за забрана на мобилни телефони в училище. Във Виена те се заключват в ученическите шкафове в предверието на училището. За да е сигурно, че няма да бъдат случайно забравени включени по време на час.
Защо учениците нямат право през междучасието да напускат училището – това бе коментирано оживено. В други училища по света това също се практикувало, за да не бъдат наранени учениците от падащи предмети в двора на училището например.

Правило номер едно: допускане под строй в сградата. Само при лошо време учениците от Зексхаус имат право да влязат и то само във входа , ако звънецът за ученика не е ударил.
Кулминацията на пилотния проект идва в момента, когато всички ние присъстващи във виртуалното пространство, се разделяме в отделни езикови виртуални зали: стая с турски език, стая с финландски, полски, английски и т.н. Ние с моите ученици оставаме в немската стая. Продължаваме дискусията за училищния ред. След малко при нас се връщат посетителите на другите езикови стаи. Там те са дискутирани на родния си език (полски, финландски, турски и т.н.) същите правила. Споделят с нас впечатленията си.
Отвореният въпрос е дали на същия принцип /чрез възможностите на МРЕЖАТА web 2.0/ може да се направи диференцирано обучение в часовете по немски език. Различните теми да се дискутират в различни онлайн-помещения от различни по степен на владеене на езика ученици. Или диференциарни занимания с групи по интереси в клубната дейност.

Advertisements

%d Bloggern gefällt das: